deroeck-europa.reismee.nl

Rondje meer in Bled.

Eigenlijk draait het leven in Bled hoofdzakelijk om en op het meer. Bootjes varen af en aan naar het Blejkski Otok, ofwel het eiland in het meer met het kerkje er op. We vragen ons nog steeds af wat de grote aantrekkingskracht is om je naar het eiland te laten roeien, vervolgens 99 trappen te nemen, de kerk te bezichtigen en je weer naar de kant te laten roeien. Je raadt het al, we hebben dit dus niet gedaan.

Wat we wel gedaan hebben is de meer dan 6 kilometer langs het meer gewandeld en het zomerverblijf van Tito bekeken. Nu een hotel, maar de vriendelijke receptionist vertelde dat het geen enkel probleem was om de conferentiezaal op de eerste verdieping te gaan bekijken.

Een stevige Sloveense lunch en het rondje meer was compleet.

Frank, Sara en Wannes zijn het Grad op de berg aan het bekijken. Ik zit lekker op het balkon mensen te kijken.

Morgen reizen we door naar Dachau. Donderdag staat dan nog een bezoek aan Munchen gepland en vrijdag keren we weer huiswaarts.

Berichtje voor Jan en Lies, Slovenië is de moeite hoor! Ook hier in Bled een camping pal aan het meer, kan niet slecht zijn afgaande op het grote aantal Nederlandse auto's op de parkeerplaats.