deroeck-europa.reismee.nl

ademen in Dubrovnik

Dubrovnik, zou deze stad ons hetzelfde brengen als de oude stad van Split?
We besloten later te te vertrekken om 's avonds in Dubrovnik te eten en daarna terugnaar ons huisje te gaan.
De kustweg was lang en soms hadden we de pech achter zeer trage auto's of een vrachtwagen
te rijden. Na iets meer dan 2 uur rijden kwam Dubrovnik dan toch in zicht en na lang zoekenook een parkeerplaats, een garage met autolift.
Ook Dubrovnik was bezaaid met terrassen en parasols, maar door de wat bredere straten hadden
we een beter zicht op als het culturele Unesco-erfgoedd dan in Split.
Het War Photo Limited museum was zeer de moeite van een bezoek waard, en in tegenstelling tot
hetgeen in de reisgidsen geschreven, open van tien tot tien!
En natuurlijk gluren bij de buren, oftewel de bijna twee kilometer lange wandeling over destadsmuren maken. Prachtige zichten op het oude Dubrovnik, de zee en de bergwanden. Ook
hier bleek nog maar weer eens de slimme zet om dit tegen de avond te doen, de zon brandde
niet meer zo, het was rustig en er stak een koele bries van zee op.
De weg langs de scherenkust was mooi, avondluchten en de eilanden in de schemering. Tegen
elf uur waren we met een tevredden gevoel weer veilig in ons huis.