deroeck-europa.reismee.nl

Werelderfgoed in Trogir (en een beetje zwemmen)

Maandag, na een rustdagje bij het huisje hoogste tijd voor cultuur. Op naar Trogir.
Een oud stadje iets ten oosten van Split, gelegen op een schiereiland. Een oud en zeer
benauwd stadje. Door de smalle steegjes en de open pleinen vol terrassen krijgt de wind
geen kans om wat frisse lucht te geven.
Sara had ook vandaag geen 'kathedraalkleren' aan en moest buiten wachten terwijl wijeen bezoek brachten. Frank en Wannes hadden nog de moed om de klokkentoren te beklimmen.Op eigen risico zoals op het bordje stond. Als je de foto's goed bekijkt snap je waarom.
In de haven lag een zeer groot luxe jacht met bewakingsagenten en een jetski aan boord,de 'Be Mine'. Op onze vraag van wie het schip was kregen we geen antwoord. Wie het weet;laat voooral een reactie achter!!
Na Trogir een rit langs de kustweg. Soms langs het water, soms op tweehonderd meter hoogte.
In Brela vonden we een parkeerplaats en na een afdaling langs steile trappen en weggetjes
werden we beloond met helder, koud water. Zwemmen in de Adriatische zee met zicht op de
kleine eilanden voor de kust, een verademing.
's Avonds voor het eerst deze vakantie 'thuis' eten. De BBQ aan en typisch Kroatisch vleesdat lag te grillen om daarna door de twee manenne te worden verorberd.
Afsluiting van weeral een fijne dag.

Jeannette

een beetje gegoogled:

"yachts.monacoeye.com/files/category-l00fcrssen.php - In cacheYacht name: Leonora Formerly: Be Mine Length: 132 ft • 40 m ... Owner: Sultan Sayyed Qabus bin Said as Said of Oman (Sultan Qaboos bin Said)"