deroeck-europa.reismee.nl

Croatia 12 points

Zondagmiddag. Frank, Sara en Wannes zijn de berg af aan het wandelen, op zoek naar
een pad naar de diepblauwe zee. Terwijl ik dit schrijf tjirpen de krekels en geven
de oude olijfbomen voldoende schaduw op ons terras. Af en toe waait er een verkoelende
bries van zee.
Gisteren was een andere dag! Vol moed vertrokken we tegen half tien uit Grado. Zes uurtjes
en we zouden in Podgora zijn. Dachten we. De Krotatische douane had andere ideeën. 2,5 uur
hebben we staan aanschuiven om de grens over te mogen. Vervolgens nog eens wachten om
de tolweg op te kunnen.
Tegen zes uur kwamen we bij de ontmoetingsplaats (het benzinestation van Podgora) aan.
Geen bereik met onze gsm dus ook geen mogelijkheid om Miroslav te bellen. De vriendelijke
eigenaar had een vaste telefoon en na 5 minuten kwam de bejaarde Miroslav
in zijn auto aanrijden om vervolgens voor ons uit over een smal bergweggetje naar ons huisje
vor een week te rijden.
Twee slaapkamers boven hebben een balkon. Over de olijf-, vijgen- en citrusbomen
kijken we uit op de Adriatische zee en de eilanden Brac en Hvar. De derde slaapkamer beneden
wordt omkleedkamer.
Ik denk dat ik het hier wel een week kan volhouden!