deroeck-europa.reismee.nl

Como, de stad van cultuur, natuur en wetenschap (en nieuwe teenslippers)

De kerkklokken wekten ons, zoals verwacht, om half acht.( Wannes was om 7 uur al begonnen met zijn rondjes om het meer).

Een karig, typisch Italiaans, ontbijt maar met vers fruit voor Sara en daarna op naar onze eerste uitstap…

Cruisen op het Lago di Como.

Na een uur genieten van de zon, de wind het uitzicht op de dorpjes tegen de bergflanken en vooral veel boegwater hadden we weer vaste grond onder onze voeten. Hoogste tijd voor ons eerste terrasje, er zouden er nog een aantal volgen.

We vervolgden onze weg langs het meer en hebben een tijdje zitten kijken bij l’aeroclub di Como. Watervliegtuigjes die opstegen en landen, een genot om naar te kijken. Het vliegen hebben we maar aan ons voorbij laten gaan.

In de Villa Olmo een mooie tentoonstelling bekeken van werken van Boldini e la Belle Epoque (voor de geïnteresseerden even googelen met Boldini).

Een panino aan de waterkant eten om daarna terug te wandelen naar Como voor ons laatste educatieve uitstapje van deze dag, de Tempio Voltiano. Een museum over het leven en werk van Allessandro Volta (ja ja die van de elektriciteit).

Nog even in Como op zoek naar teenslippers voor Sara en een bezoek aan de Italiaanse Wawollie-winkel.Terwijl ik dit schrijf is het beginnen te regenen. Gelukkig hebben we ruime kamers en gaan we ons klaarmaken voor een hopelijk lekkere cena.

Morgen trekken we verder naar Grado, afwachten of daar internet is (anders bel ik hoor mam).

Un Bacio!

Jan

Veel plezier nog, prachtig daar, en het is volgens mij in Italië ook un Baco(-tje) hoor!